vrijdag 31 oktober 2014

Aan de andere kant van de regenboog......

zicht op Straumfjord vanaf Noorse Zee (2014)
Aan de andere kant van de regenboog zeggen ze..... "aan de andere kant van de regenboog ligt een schat.....". En.... ze hebben daar aan de andere kant gelijk. Want: "zie, hier ligt ie"! Oh ja? Ja!
Ik schreef al eens over het paradijs, nee niet in Genesis, dat was ik niet. Dat heeft een ander verzonnen. Ook een tof verhaal, maar dit hier gaat over een ander paradijs. Hier geen slangen in bomen. Er zijn hier namelijk geen bomen van betekenis. En wat die slang betreft, tja, dat weet ik eigenlijk niet. Te koud gok ik. Of het moet al een of ander addertje onder het gras zijn. Dit zitten namelijk overal waar mensen zijn.
Het paradijs hier is mijn interpretatie natuurlijk. Wat maakt dan dat ik het hier als zodanig beschouw? Eva gaat hier, 300 km boven de poolcirkel, best degelijk gekleed dus ook dat kan het niet zijn. Het ligt ook niet aan de mensen. Die zijn lief en vriendelijk met hier en daar een addertje. Niet anders dan in Nederland.  Nee het ligt aan de omgeving. Nog steeds verbaas ik me over de uitzichten. Het landschap met de bergen, de zee, de vogels en niet in de laatste plaats het Noorderlicht en Noorse luchten.  Het Noorderlicht laat soms op zich wachten maar de Noorderlucht is er zo vaak. En geeft onbeschrijflijk mooie plaatjes. De formaties, de kleuren al dan niet in combi met een mooie avond- of ochtendzon. "Vijftig tinten blauw" is geen uitzondering. Als iemand al een erotische bestseller kan schrijven over de oersaaie kleur grijs..... hoe goed zou dan dit blauw wel niet verkopen dan! De luchten zijn hier van een orgastische schoonheid en ...... niet onbelangrijk in dit dure land.... ze zijn voor niets en hier in het noorden nog zo schoon! Das toch wel een schat, dunkt me!
Noorse luchtigheid (2014)

2 opmerkingen:

  1. Met SNP ga ik in februari hopelijk zien wat jij beschrijft. Het lijkt me geweldig. Dank voor het delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel veel plezier Jet! Geniet ervan! Zo mooi! En mocht je met SNP in de buurt komen... kaffe er ferdig! :-)
    groet
    martin
    www.oetzi-travel.com

    BeantwoordenVerwijderen